Νηστεία. Και τώρα τί τρώμε...;

Δημοσιεύτηκε: 21 Φεβρουαρίου 2018

Διανύουμε τη Σαρακοστή, μια περίοδο νηστείας, βασισμένη κυρίως σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια αλλά και θαλασσινά. Αν όμως πιστεύετε ότι, θα πρέπει να τρώτε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια, ξανασκεφτείτε το!
H αγαπημένη σας σαλάτα, μπορεί με τις κατάλληλες προσθήκες να εξελιχθεί σε ένα υγιεινό, πλήρες και νηστίσιμο γεύμα, που δεν χρειάζεται ούτε να «συνοδεύσει» αλλά ούτε και να «συνοδευτεί» από κάτι άλλο. Επίσης, αποτελεί έναν εύκολο τρόπο, για να εντάξετε πολλά θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας και να ανακαλύψετε νέες διατροφικές επιλογές!

Παρακάτω, σας δείχνουμε πόσο εύκολα μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας την δική σας σαλάτα, επιλέγοντας κάποια από τα 40 υλικά που διαθέτουμε, για να δημιουργήσετε ένα χορταστικό και νηστίσιμο γεύμα.

Επιλέξτε την Βάση

Δώστε βάση στα πιο σκούρα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως για παράδειγμα σπανάκι ή ρόκα, αυξάνοντας έτσι την πρόσληψη κάποιων σημαντικών βιταμινών Α,C, Β6, φυλλικό οξύ και K, μεταξύ άλλων. Προσθέτοντάς τα στις σαλάτες σας, θα καλύψετε εύκολα την ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη αυτών των θρεπτικών συστατικών.

Επιλέξτε τα Δημητριακά σας

Μια καλή πηγή υδατἀνθρακα, που θα σας χάριζε ενέργεια, θα ήταν να προσθέσετε δημητριακά στη σαλάτα σας. Όλοι γνωρίζουμε ότι τρώγοντας μια σαλάτα μόνο με λαχανικά, μετά από λίγη ώρα πεινάς! Προσθέτοντας ένα υγιεινό δημητριακό όπως κους κους ή quinoa θα δώσετε στο σώμα σας φυτικές ίνες που θα σας κρατήσουν χορτάτους και θα αυξήσουν τα επίπεδα της ενέργειάς σας. Να θυμάστε, επίσης, ότι τα δημητριακά προσφέρουν μια πιο γήινη γεύση και εξισορροπούν ένα όξινο dressing.

Προσθέστε 3 Λαχανικά

Η κατανάλωση λαχανικών έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία μας, αποτελώντας μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής,καθώς περιέχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών και βιταμινών.
Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος συνδυασμός όταν επιλέγετε λαχανικά για την σαλάτα σας. Σας προτείνουμε να δοκιμάσετε ωμά, αλλά και ψημένα λαχανικά για να βρείτε την υφή και την γεύση που προτιμάτε.

Προσθέστε ΠρωτεΪνη

Οι πρωτεΐνες παίζουν πολλαπλό ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό και χρησιμοποιούνται σε πλήθος λειτουργιών. Σημαντικότερες από αυτές είναι η δημιουργία νέου ιστού και η αποκατάσταση των ήδη υπαρχόντων ιστών από φθορές.
Οι πρωτεΐνες που προέρχονται από τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι χαμηλής βιολογικής αξίας σε σχέση με αυτές των ζωικών τροφών. Με απλά λόγια δεν είναι επαρκείς «ποιοτικά», γιατί δεν περιέχουν όλα τα αμινοξέα που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό. Γι' αυτό το λόγο πρέπει να υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις τροφές που προσλαμβάνουμε και ο σωστός συνδυασμός.
Τρόφιμα πλούσια σε πρωτείνη, που μπορούμε να βάλουμε σε μια σαλατα, εκτός από τα θαλασσινά,  είναι τα όσπρια, τα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, τα προϊόντα ολικής άλεσης και η κινόα. Θα μπορέσουμε επιλέγοντάς τα,  να καλύψουμε σημαντικά τις πρωτεϊνικές απαιτήσεις του οργανισμού μας.

Επιλέξτε Dressing

Όλα μας τα dressing φτιάχνονται με φρέσκα υλικά, χωρίς συντηρητικά ή τεχνητά αρώματα. Αν δεν νηστεύετε το ελαιόλαδο, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα παρακάτω:

  • Vinaigrette μπαλσάμικο

  • Avocado Lemon dressing

  • Vinaigrette Μέλι-Μουστάρδα (το φτιάχνουμε νηστίσιμο ειδικά για την περίοδο αυτή)

  • Vinaigrette λεμονιού

  • Dressing Ταχίνι (New)

Τώρα που ξέρετε πώς να δημιουργείτε κάθε φορά μια διαφορετική αλλά νηστίσιμη σαλάτα, το μόνο που μένει, είναι διαλέξετε τα αγαπημένα σας υλικά, να μας καλέσετε κι εμείς θα σας την ετοιμάσουμε! Εύκολα, Γρήγορα και Νηστίσιμα!

Φτιάξε τώρα τη δική σου σαλάτα!

Αλέξανδρος Σαράχος

Head Chef

© 2015 by MATTHAIOS DAMIGOS

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle