Τρώτε κι εσείς ¨Συναισθηματικά¨;

Δημοσιεύτηκε: 16 Απριλίου 2018

Τι σημαίνει "τρώω Συναισθηματικά";
Σε κάποιο βαθμό, όλοι τρώμε συναισθηματικά – χρησιμοποιούμε το φαγητό για να αισθανθούμε καλύτερα σε ορισμένες περιπτώσεις ή τρώμε για να μην ξεχωρίζουμε από τον υπόλοιπο κόσμο κατά τη διάρκεια των κοινωνικών εξόδων. Αυτό δεν είναι κακό, για μια φορά στο τόσο, αλλά γίνεται πρόβλημα όταν βασίζεστε στο φαγητό για να καλύψετε τα αρνητικά συναισθήματα, αντί να τα αντιμετωπίζετε σωστά. Δεν είναι πάντα τα αρνητικά συναισθήματα που επηρεάζουν τη διατροφή μας - η συναισθηματική κατανάλωση μπορεί επίσης να συμβεί κατά τη διάρκεια εορτασμού ή χαράς. Όταν οι διατροφικές συνήθειες βασίζονται στα συναισθήματα και όχι σε πραγματική πείνα, δε θα υποφέρει μόνο η ευημερία σας , αλλά και η περιφέρεια της μέσης σας.
 

Εάν δεν είστε σίγουροι αν τρώτε συναισθηματικά ή όχι, αναρωτηθείτε τα εξής:

  1. Τρώτε όταν νιώθετε υπερβολική πίεση ή άγχος;

  2. Τρώτε χωρίς να το σκέφτεστε όταν βαριέστε, είτε όταν θέλετε κάτι να σας αποσπάσει την προσοχή ή να γεμίσετε το χρόνο σας;

  3. Επιβραβεύετε τον εαυτό σας με φαγητό όταν έχετε μια καλή μέρα;

  4. Αναζητάτε παρηγοριά στο φαγητό όταν έχετε μια άσχημη μέρα;

Αν απαντήσατε ναι, τότε μερικές φορές τρώτε βάσει των συναισθημάτων σας. Δε θεωρείται αποκλειστικά άσχημο, παρόλα αυτά, γίνεται πρόβλημα όταν χρησιμοποιείτε το φαγητό για να καλύψετε κάποια βαθύτερη αιτία, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την ευημερία και την υγεία σας.

Αναγνωρίστε το μοτίβο της διατροφής σας
Για να σταματήσετε τη συναισθηματική σας κατανάλωση, πρέπει να αναγνωρίσετε τα μοτίβα διατροφής και τις συμπεριφορές σας. Ξεχωρίστε το πότε τρώτε επειδή πεινάτε και πότε τρώτε λόγω του πώς νιώθετε εκείνη τη στιγμή. Πριν δαγκώσετε εκείνη τη σοκολάτα, σταματήστε μια στιγμή και σκεφτείτε γιατί την τρώτε. Πεινάω αρκετά; Και πώς θα αλλάξουν τα συναισθήματά μου μετά από αυτό; Θα είναι θετικά ή αρνητικά συναισθήματα; Θα με βοηθήσει πραγματικά να νιώσω καλύτερα;

Ανακαλύψτε ποια είναι τα εναύσματα σας
Όταν καταλάβετε το πότε τρώτε συναισθηματικά, καλό είναι να καθίσετε και να αναλογιστείτε τι είναι αυτό που σας δίνει το έναυσμα να το κάνετε. Όταν το μάθετε αυτό, θα βρείτε πολύ πιο γρήγορα την κύρια αιτία. Κάθε φορά που νιώθετε την ανάγκη να στραφείτε στο φαγητό για παρηγοριά, γράψτε το σε ένα ημερολόγιο διατροφής, καθώς και το τι σας προκάλεσε ώστε να φτάσετε σε εκείνη τη στιγμή. Έναυσμα μπορεί να είναι μια αγχωτική μέρα στη δουλειά, ή κάποιος να σας δίνει αρνητική κριτική. Αναγνωρίστε τα και σημειώστε τα!

Βρείτε κάτι που να σας κάνει να νιώθετε καλά, εκτός από το φαγητό!
Όταν μάθετε τα εναύσματα σας, είναι σημαντικό να διαμορφώσετε μια νέα συνήθεια κάνοντας κάτι που σας κάνει να αισθάνεστε καλά, χωρίς να συμπεριλαμβάνετε την τροφή. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια αθλητική προπόνηση, ένα ζεστό μπάνιο, ή μια βόλτα. Γράψτε μια λίστα με δραστηριότητες που μπορούν να σας ανεβάσουν το ηθικό και να σας κάνουν να αισθάνεστε καλά. Όταν νιώθετε την ανάγκη, μπορείτε να στραφείτε σε αυτήν τη λίστα για να σταματήσετε τη διατροφική σας συνήθεια και αντί αυτού να απασχολήσετε τον εαυτό σας με ένα από τα πράγματα στη λίστα σας.  Μόλις αρχίσετε να δημιουργείτε νέες υγιεινές συνήθειες, θα σας προκαλούνται θετικά συναισθήματα, αντί να αισθάνεστε ενοχή, και έτσι οι νέες συνήθειες θα αρχίσουν να εδραιώνονται, παραμερίζοντας τις παλιές συνήθειες συναισθηματικής κατανάλωσης.

Απορρίψτε τις περιοριστικές δίαιτες
Οι περιοριστικές δίαιτες δεν κάνουν απολύτως τίποτα για τους μακροπρόθεσμους στόχους σας για απώλεια λίπους, ούτε βοηθούν με τη συναισθηματική κατανάλωση φαγητού. Όταν περιορίζετε τον εαυτό σας τόσο πολύ, είναι εύκολο να δελεαστείτε από αυτά που λαχταράτε και να θέλετε τα απαγορευμένα τρόφιμα ακόμα περισσότερο. Έτσι, όταν υποκύπτετε και τα τρώτε, μένετε γεμάτοι ενοχή, θυμό και απογοήτευση, κρατώντας τη συναισθηματική κατανάλωση ως μοναδικό τρόπο ανακούφισης. Είναι πολύ εύκολο να καταλήξουμε σε έναν επικίνδυνο κύκλο περιορισμού, υπερκατανάλωσης τροφής, ενοχής και έπειτα συναισθηματικής κατανάλωσης. Αντί να περιορίζετε τον εαυτό σας εντελώς από όλα τα τρόφιμα που απολαμβάνετε, να τρώτε μια ισορροπημένη διατροφή, βρείτε υγιεινές εναλλακτικές λύσεις για μερικές από τις αγαπημένες σας λιχουδιές και να τρώτε αυτές αντί εκείνων.

Η συναισθηματική κατανάλωση φαγητού είναι απλά μια κακή συνήθεια που έχει διαμορφωθεί με τη συνεχή επανάληψή της. Αλλά να θυμάστε, ΟΛΕΣ οι κακές συνήθειες μπορούν να σταματήσουν! Αν πιάσετε τον εαυτό σας να πιάνει εκείνη τη σοκολάτα μετά από μια άσχημη μέρα στη δουλειά, να ξέρετε ότι έχετε τη δύναμη να πείτε “Αρκετά” και να αντικαταστήσετε την κατανάλωση τροφής με κάτι καλύτερο, κάτι που πραγματικά θα σας κάνει να αισθάνεστε καλά μακροπρόθεσμα. Αν σας ανησυχεί κάτι ή αισθάνεστε ότι έχετε τελματώσει στην πορεία που έχετε ακολουθήσει για να γυμναστείτε, να θυμάστε ότι υπάρχουν εκατοντάδες γυναίκες εκεί έξω που βιώνουν το ίδιο ακριβώς πράγμα. Ανεβάζουμε το ηθικό και βοηθάμε ο ένας τον άλλον, για το λόγο αυτό ζητήστε βοήθεια αν χρειάζεστε κάποιον για να μιλήσετε. 

ΠΗΓΗ: https://emilyskyefit.com/article/show/3245/are-you-an-emotional-eater

© 2015 by MATTHAIOS DAMIGOS

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle